
Het einde van 2015 komt alweer in zicht. Laten we eens vooruitblikken op 2016. Wat kunnen we in 2016 verwachten op gebied van SEO? Wat gaat er veranderen of juist niet? Hoe voorkom je dat je website of webwinkel gaat dalen en zelfs gaat stijgen in Google? In de onderstaande infographic ga je ontdekken welke concrete SEO tips je kunt toepassen om ook in 2016 meer gratis bezoekers via Google te krijgen.
SEO trends 2016
Op gebied van SEO zijn er wel wat dingen die gaan veranderen maar verwacht geen grote verschuivingen. Google is nu eenmaal vrij stabiel en ook erg duidelijk in hun doel en missie, al sinds de oprichting. Ze willen de beste zoekmachine ter wereld zijn en blijven. Wat betekent dit concreet voor jou?
Wanneer je de bezoeker centraal stelt dan zit je al snel goed. Toch zijn er enkele SEO veranderingen die tegenwoordig meer de voorkeur hebben dan in voorgaande jaren.
Mobiel webdesign
Al jaren hebben SEO specialisten en webdesigners het er over: Mobiel is de toekomst! Geloof me, mobiel is onderhand het heden geworden. Zonder een goed mobiel webdesign loop je gegarandeerd bezoekers mis. Je loopt niet alleen het voordeel mis dat je hebt in de mobiele zoekresultaten maar je stelt ook bezoekers teleur. Ook de lokale vindbaarheid wordt nog belangrijker, zeker voor bedrijven die klanten werven uit de regio. Dit omdat bijna de helft van het aantal mobiele zoekopdrachten van lokale aard is.
Heb je nog geen mobiel webdesign? Maak er dan snel een agendapunt van.
Richt je op de juiste zoektermen
Dit is cruciaal voor je online succes. Als je je niet richt op de juiste zoektermen dan trek je de verkeerde bezoekers aan. Vaak richten ondernemers zich op zogenaamde korte zoektermen (shorttail) bestaande uit 1 of 2 woorden maar ik raad je aan om te gaan focussen op langere zoekwoordcombinaties (longtail). Waarom? Zie de onderstaande infographic.
Dit waren uiteraard niet alle SEO trends. We hebben natuurlijk nog meer SEO tips voor 2016 voor je verzameld. Deze vind je in de onderstaande infographic.