Online adverteren anno nu
Anno nu, dat ben jij! Zorg ervoor dat je online marketingstrategie dat ook is. Het verleden gaat in rook op en de toekomst is fantasie, maar een klein zekerheidje houden we altijd: Facebook is here to stay. Maak gebruik van deze zekerheid door te adverteren op Facebook: jouw marketingstrategie anno nu.
Adverteren op Facebook

Dat Facebook het grootste wereldwijde online platform is, hoeven we je niet meer te vertellen. Maar dat dit het ook tot het ideale medium maakt om jouw doelgroep te bereiken, heb je misschien weleens gehoord, maar kan toch behoorlijk ingewikkeld in de oren klinken. Je hebt misschien niet heel veel met social media en voelt al een lichte trilling in je ooglid als je erover nadenkt dat je je actiever op dit veld moet gaan begeven. Wees niet bang: adverteren door middel van Facebook is super easy als je eenmaal de smaak te pakken hebt.
Doelgroepen bereiken op Facebook
Iedereen is actief op Facebook. Die enkeling die niet meedoet, daar houden we nu even geen rekening mee. Nogmaals: iedereen is actief op Facebook. Iedereen is zo actief op Facebook dat zelfs de mensen die zeggen dat ze ¨niet zo actief zijn op Facebook¨ wel degelijk actief zijn. ¨Iedereen¨ wil dus ook zeggen: alle doelgroepen. Ook jouw doelgroep! Van kinderen tot de 50+´er: je kunt jouw doelgroep bereiken door te adverteren via Facebook.
Adverteren via Facebook dus… Hoe dan?
Wees gerust: adverteren via Facebook werkt niet heel anders dan andere activiteiten op Facebook. Een kind kan de was doen: Facebook kauwt alles voor en jij hoeft alleen maar keuzes te maken die passen bij jouw bedrijf en doel. Je kiest een advertentiesoort, schrijft een titel en tekst (maar kan ook degene die Facebook klaar heeft staan gebruiken) en uploadt beeldmateriaal (foto, video, animatie). Vervolgens kies je de doelgroep door middel van leeftijd en regio en kies je het doel van je advertentie (wat wil je bereiken?). Klaar!
Tips voor jouw Facebookadvertentie
- Bepaal van tevoren je doelen
Wie wil je precies bereiken? Wat wil je dat degene die jouw advertentie ziet gaat doen? Wat voor budget wil je gaan gebruiken? Hoe ga je de advertentie inpakken om je doelgroep te kunnen bereiken? Als je klakkeloos een vooraf ingestelde advertentie de tijdlijn opgooit met een te groot bereik is de kans groter dat je je doelen niet bereikt.
- Behapbare lengte en taal
Maak je advertentie niet te lang: wees kort en krachtig. Het moet binnen enkele seconden duidelijk zijn voor de lezer wat je wil overbrengen. Gebruik taal die past bij jouw doelgroep. - Prikkel met je titel
Gebruik een prikkelende titel die inspeelt op de behoefte van jouw potentiële klant. - Beeld!
Kies een opvallend en pakkend beeld dat te maken heeft met dat wat je over wil brengen naar jouw doelgroep.
Wat mag dit kosten?
Adverteren is niet gratis, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wil. De kosten zijn afhankelijk van het bereik dat je wil creëren. Je kunt natuurlijk met een klein budget beginnen en daarmee kijken hoever je binnen een vooraf bepaalde tijd komt. Vervolgens kun je aan de hand hiervan bekijken of je het budget misschien moet uitbreiden of je tactiek moet aanpassen.
Nog niet overtuigd dat het zo super easy is? Dan laat je het toch door iemand anders doen? Online marketingbureau Searchtrends kan je hierbij helpen. Ontvang je hier graag meer informatie over of zit je sowieso met vragen rondom je online marketingstrategie? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag vooruit.