• Anne Waninge
    Geschreven door: Anne Waninge

    Op de eerste pagina in Google staan?

    Deze reallife rode ballon staat in Google Village.

    Goede kans dat dit u lukt met Google Places! Tegenwoordig toont Google tot 75 procent lokale zoekresultaten op de eerste pagina. Uit onderzoek blijkt dat 97 procent van de internetgebruikers zoekt naar bedrijven bij hen in de buurt. Alle reden voor u om in dat rijtje te willen staan.

    Wat is Google Places?

    Uw potentiële klanten zoeken bijna allemaal naar producten of diensten via Google of Google Maps (dit is het kaartensysteem van Google) bij hen in de buurt. Bevindt uw bedrijf zich in de omgeving van de klant dan geeft Google uw Google Places-bedrijfsvermelding automatisch weer.

    Uw bedrijfsvermelding op Google Places bevat:

    • uw adres
    • uw contactgegevens
    • uw openingstijden
    • foto’s van uw bedrijf
    • beoordelingen en ervaringen van klanten
    • een routekaart met een rode ballon die uw locatie aangeeft

    Google voegt zelf de dichtstbijzijnde bus-, tram-, of metroverbindingen toe en een aanzicht van het bedrijf via Google StreetView als deze aanwezig is. Uw Google Places-bedrijfsvermelding verschijnt op smartphones, tablets en apps, in de lijst met zoekresultaten van Google en via GoogleEarth.

    Voorbeeld: bakker

    Wilt u een voorbeeld? Typ dan zelf eens het woord “bakker” in bij Google en kijk naar de zoekresultaten. U zult zien dat Google vanzelf de bakkers in uw omgeving laat zien met rode ballonnen van A tot en met G die corresponderen met de rode ballonnetjes op de landkaart aan de rechterkant.

    De resultaten (onder meer via Google Places) als u zoekt op bakker

    Voordelen van Google Places

    Een bedrijfsvermelding op Google Places heeft veel voordelen. Zo bereikt u online veel meer klanten dan offline. Ook op de eerste pagina in de lijst met zoekresultaten eindigen is daarnaast via Google Places erg realistisch omdat Google gemengde zoekresultaten weergeeft. Google is zo geavanceerd dat de zoekmachine ook automatisch lokale zoekresultaten toont als internetgebruikers niet op een plaats zoeken. De meeste bedrijven zijn nog niet opgenomen, dus kies voor Google Places en loop voor op uw concurrenten.

    Google Places voor wie?

    Google Places is vooral voor regionaal georiënteerde bedrijven gunstig, maar ook voor bedrijven met vestigingen in meerdere steden en ZZP’ers is Google Places een uitkomst. Uw website komt hoog in de zoekresultaten zonder dat u tijd en geld steekt in optimaliseren. Google vindt het fijn als zoekresultaten relevant zijn voor de internetgebruiker. Wanneer de internetgebruiker op zoek is naar een dierenarts of fietsenmaker, is het wel zo prettig als er een in de buurt te vinden is.

    Googe Places en de smartphone

    Meer dan vijftig procent van de mensen zoekt op hun Smartphone naar bedrijven

    Meer dan 50 procent van alle internetgebruikers zoeken naar bedrijven met hun smartphone of tablet. Het hebben van een Google Places-bedrijfsvermelding is hiervoor ideaal. Neem de volgende twee voorbeelden:

    • Stelt u zich voor dat u een fietsenmaker in Maastricht bent. Een familie is een weekend op fietsvakantie en in Maastricht krijgt een van hen een lekke band. Ze zoeken vervolgens op hun smartphone naar de dichtstbijzijnde “Fietsenmaker in Maastricht”. Aangezien u een goede Google Places-bedrijfsvermelding heeft, komt u direct naar voren.
    • Of u heeft een Bed & Breakfast in Zuid-Limburg. Dezelfde familie zoekt voordat zij op fietsvakantie gaan thuis op hun tablet naar B&B Limburg. Ook hier is het heel handig om een goede bedrijfsvermelding op Google Places te hebben, zodat u in de lijst met zoekresultaten duidelijk naar voren komt.

    Meer lezen over Google Places en de smartphone / tablet.

    Google Places verandert door Google+

    Google introduceerde Google+ als tegenhanger van Facebook op 28 juni 2011. Google+ is het eigen sociale netwerk van Google. Aangezien Twitter en Facebook al genoeg tijd vragen van internetgebruikers, werd Google+ niet direct een succes. Langzaam wordt Google+ wel steeds omvangrijker en hierdoor ook belangrijker, ook voor uw online vindbaarheid.

    Voor Google Places betekent de komst van Google+ een verandering. Zo gaat Google Places langzaam over in Google+ Lokaal. Logt u in bij uw Google+ bedrijfspagina dan kunt u via het tabblad “Lokaal” uw Places-bedrijfsvermelding inzien.

    Heeft u al een persoonlijke Google+ account en een Google + bedrijfspagina dan kunt u deze samenvoegen met uw Google Places bedrijfsvermelding. De integratie heeft meerdere voordelen, waarvan de belangrijkste is dat alles wat bezoekers over uw bedrijf op Google+ zeggen, ook aan uw bedrijfsvermelding op Google Places worden toegevoegd. Dus als mensen via Google+ een foto maken van uw bedrijf, een ervaringsbericht schrijven, Google+ is het eigen sociale netwerk van Google als tegenhanger voor Facebook inchecken bij uw bedrijf (via G+ laten weten dat ze bij uw bedrijf zijn) of een score toekennen aan uw bedrijf, dan worden al deze zaken ook toegevoegd aan uw bedrijfsvermelding op Google Places. Dat maakt uw bedrijfsvermelding completer en daarnaast stijgt uw positie in de zoekmachine. Vraag enthousiaste en loyale klanten om uw Google+ account met een Google plus te belonen. Ook dat bevordert uw positie in de zoekresultaten.

    Een andere verandering is dat in tegenstelling tot de Places-pagina’s de Google+ Lokaalpagina’s wel geïndexeerd worden door Google. Google wil hiermee het gebruik van Google+ stimuleren. Klikt u op de bedrijfspagina in Google of Google Maps dan komt u op de Google+ bedrijfspagina terecht.

Featured blogs

  • Over het gebruik van beeldmateriaal op internet

    Oh wat ben je mooi! Over het gebruik van beeldmateriaal op internet Het is inmiddels een marketing-cliché: een foto zegt meer dan 1000 woorden. Natuurlijk is het hierdoor niet minder waar, een website staat of valt met mooi beeldmateriaal. Als beginnend ondernemer heb je misschien nog geen eigen foto’s. Dat is geen probleem, hier hebben […]

  • neuromarketing voor mkb'ers

    Iedereen aan de neuromarketing: praktische adviezen voor MKB’ers

    Is jouw interesse gewekt door het woord ‘neuromarketing’? Dat was precies onze bedoeling, uit onderzoek blijkt dat namelijk dat alleen het woord al onmiddellijk de associatie van geloofwaardigheid met zich meebrengt. Iedereen heeft het erover en iedereen wil er iets mee, maar als kleine onderneming heb je niet het geld en de middelen om zelf […]

  • personal-branding

    Personal Branding: Over legobouwende IT’ers en bakkersdochters

    Personal Branding: Over legobouwende IT’ers en bakkersdochters Ik volg op Facebook een klein bedrijfje in luiertaarten, iemand die schilderijen restaureert en een likeurstokerij. Niet omdat ik veel gebruik maak van hun diensten, maar omdat dit mensen zijn waarmee ik ooit heb gesproken of die ik goed ken. De grens tussen privé en zakelijk verdwijnt steeds […]

  • 7 tips voor zakelijk bloggen

    7 tips voor zakelijk bloggen

    Een zakelijk blog is dé plek om te laten zien dat je een expert bent in jouw vakgebied. Bovendien kan een blog je vindbaarheid in Google vergroten. Wil je beginnen met bloggen, maar weet je niet hoe? Lees deze 7 tips voor zakelijk bloggen en ga aan de slag!

  • Je website toegankelijk voor iedereen (deel 2)

    In het eerste artikel over webtoegankelijkheid heb je gelezen hoe je rekening kunt houden met websitebezoekers met een visuele beperking. Deze groep heeft met name baat bij een goede opbouw van de inhoud van een website. Maar waar moet je op letten als je rekening wilt houden met bezoekers die verstandelijk beperkt zijn?

  • Webtoegankelijkheid voor slechtzienden

    Je website toegankelijk voor iedereen (deel 1)

    Dit is het eerste artikel in een reeks over web accessibility, oftewel webtoegankelijkheid. In deze reeks artikelen bespreek ik de barrières die internetgebruikers met een beperking kunnen ervaren en wat we kunnen doen om het hun gemakkelijker te maken. Samen kunnen we het internet toegankelijker maken voor iedereen. Vandaag deel 1: visuele beperkingen.

  • Tips om veilig online te shoppen

    Veilig online shoppen

    Veilig online shoppen in een webshop is voor veel internetgebruikers bijna vanzelfsprekend. Toch zijn er ook nog veel internetcriminelen die misbruik maken van het vertrouwen van de consument online met nepwebshops. In het artikel lees je tips om online veilig te shoppen. Ook in buitenlandse webshops.

  • Filters, geotaggen en hashtagcampagnes

    Jouw vocabulaire krijgt een update en breidt zich verder uit met de woorden geotaggen, hastagcampagnes en filters. Je weet inmiddels hoe je foto’s kan toevoegen en je bent op de hoogte van het belang van een goedgevuld account. Je gaat nu leren hoe je je foto’s functioneel kan inzetten: je wilt namelijk niet alleen mooie kiekjes posten, maar vooral klanten aantrekken.

  • Instagram: je volgende socialmediakanaal

    Je dacht dat je social media nu inmiddels wel onder de knie had, maar je moet alweer mee met de volgende hype: Instagram. Instagram is een groeiende mobiele app die inmiddels al 1,4 miljoen Nederlandse gebruikers heeft, waarvan er 536.000 elke dag actief zijn. Dagelijks groeit deze app in gebruikersaantallen, dus pak je kans en lift mee op het succes van Instagram.

  • LinkedIn voor zzp'ers en mkb'ers

    LinkedIn voor zzp’ers en mkb’ers

    LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Op dit moment zijn er 414 miljoen(!) LinkedIn-profielen, waarvan er meer dan zes miljoen van Nederlandse gebruikers zijn. En dat terwijl wij een beroepsbevolking van 8,9 miljoen hebben! Veel mensen zien LinkedIn als een netwerk voor werkzoekenden, maar niets is minder waar: ook zzp’ers en het mkb maken met veel succes gebruik van het netwerk. Wat kan LinkedIn dan voor u betekenen?

  • Update Google mobiele websites

    Mobiel vriendelijke website nóg belangrijker

    Begin mei komt Google met een nieuwe update. Het hebben van een website die ook geschikt is om te bezoeken op een smartphone of tablet is dan nog belangrijker. Deze update heeft effect op uw ranking als uw website nog niet responsive is. Waarom? Steeds meer internetgebruikers bezoeken websites op een smartphone.

  • In 2016 zijn er weer een aantal dingen verandert wat betreft cookies.

    Is jouw website 2016 proof? Dit is wat er veranderd is op het gebied van cookies.

    In 2015 zijn er al een hoop dingen veranderd in de cookiewet en in 2016 zijn daar een aantal dingen bijgekomen. Na het lezen van dit artikel ben je helemaal op de hoogte van de laatste wijzigingen op het gebied van website cookies.

  • Ad block plug-ins zijn in opmars. Veel bedrijven lopen daardoor veel geld mis. Er is daarom veel weerstand tegen ad blocks.

    Ad blocking; een groeiend probleem voor marketeers…

    Ad blockers worden steeds meer gebruikt. Een groeiend probleem voor adverteerders, maar een gat in de markt voor ad block ontwikkelaars. Logisch dus dat er steeds meer weerstand tegen ontstaat. Websites verzinnen opmerkelijke oplossingen voor dit probleem.

  • 10 SEO-tips om je website te optimaliseren

    10 tips om je website SEO-proof te maken

    Met de 10 tips in dit artikel kun je goed nagaan of je website geoptimaliseerd is voor de zoekmachines. Daarnaast kun je ook met de tips aan de slag als blijkt dat dit niet het geval is. Vind je dit lastig? Vraag dan een gratis website analyse aan en bekijk wat wij voor je kunnen doen.

  • 5 E-commerce marketing trends in 2015

    Contentmarketing, Social Media Marketing, Mobiele Marketing, Remarketing en SEO en de mogelijkheid om te delen via social media, zijn de vijf belangrijke pijlers in 2015 waarop E-Commerce bedrijven zich moeten gaan richten.

  • Google Penquin update straft over optimalisatie af

    Google Panda & Google Penguїn

    Door het invoeren van de Google Panda en Penguїn update streeft Google ernaar low quality websites te filteren van de websites met unieke en waardevolle content. Wat houden de Google Panda en Penguїn ook alweer in?

  • Google Panda Update 4.2

    Google’s Panda Update 4.2

    De Panda Update 4.2. is de nieuwste update in het algoritme van Google. Google maakt kwalitatief hoogwaardige content die op de bezoeker is gericht en een positieve bezoekerservaring op de website daarbij belangrijker dan ooit. Dit heeft dan ook direct invloed op je ranking in Google.

  • Semalt.com, social-buttons.com en andere spam referrals

    Zie je steeds meer rare verwijzende websites in je Google Analytics statistieken zoals semalt.com, best-seo-solution.com en social-buttons.com? Dan heb je te maken met spam referrals. Deze “ghost referrals” zorgen ervoor dat je Google Analytics data bevuild raakt en niet meer klopt. Filter ze daarom uit je Google Analytics.

  • Google geeft al aan of je website geschikt is voor mobiel

    Mobiel vriendelijke website vanaf morgen een must

    is uw website al mobiel vriendelijk? Vanaf morgen wordt dit een absolute must. Vanaf 21 april 2015 gaat Google namelijk op basis van meerdere factoren de mobiele vriendelijkheid van website beoordelen. Op basis daarvan wordt u website hoger in de mobiele zoekresultaten dan websites die niet mobiel vriendelijk zijn gebouwd.

  • Smartphonebezitters eind 2014 groter dan pc-bezitters

    Meer smartphone- dan pc-bezitters eind 2014

    Uit onderzoek van onderzoeksbureau Gfk blijkt dat het aantal smartphonebezitters groter is dan het aantal mensen dat nog beschikt over een pc. Begin daarom nu met het goede voornemen om een mobiele, crossmediale strategie op te zetten voor uw website of webshop. Wij helpen u graag verder hierbij.

  • Online marketing trends 2014

    6 online marketing trends in 2014

    Omdat we alweer over de helft van het jaar 2014 zijn, valt er al wat te zeggen over de online marketing trends van 2014. Zo is content nog altijd king en worden lokale bedrijven online steeds beter zichtbaar. Benieuwd naar de overige trends? Lees snel verder in het artikel.

  • Bij afflilate marketing maakt u reclame voor een ander bedrijf waarover u commissie krijgt.© David Evers, op Flickr. Licensie: Creative Commons BY 2.0

    Affiliate marketing

    Bij affiliate marketing werken twee partijen samen waarbij de ene partij de andere promoot en daarover commissie ontvangt. Als u bijvoorbeeld een website heeft, kunt u een advertentie voor een product van een andere website in de sidebar plaatsen. Als uw bezoekers op de link klikken en dit product vervolgens aanschaffen verdient u daarover commissie.

  • Het Nike-logo

    Waarom een logo

    Het logo is vaak een van de eerste dingen die potentiële klanten van uw bedrijf zien. Daarom is een professioneel logo van belang. Een goed logo wekt een positieve associatie op met uw bedrijf. Het geeft uw bedrijf een gezicht.

  • Een logische website indeling is een van de aspecten die voor een professionele website zorgen.

    5 belangrijke onderdelen op uw website

    U heeft een website maar heeft u ook een goede website? Uw website is namelijk de eerste indruk die potentiële klanten van u en uw bedrijf krijgen. Daarom is het belangrijk dat uw website zowel uw bedrijf treffend weergeeft als ook bezoekers overhaalt om te kiezen voor uw bedrijf. Hiervoor is het belangrijk om tenminste vijf onderdelen goed te regelen op uw website.

  • De nieuwe Google update genaamd Hummingbird zorgt voor preciezere zoekresultaten.©Brady Smith. Credits: U.S. Forest Service, Coconino National Forest, op Flickr. Licensie: Creative Commons BY-SA 2.0.

    De Google Hummingbird update

    Sinds kort is de nieuwe update van Google een feit: Met de Hummingbird update van Google interpreteert de zoekmachine uw content nog beter en zijn zoekresultaten nog accurater. In plaats van steekwoorden kijkt de zoekmachine nu naar de hele zoekopdracht en begrijpt de betekenis van de afzonderlijke woorden beter. Content en sociale media worden hierdoor belangrijker dan ooit tevoren.

  • Aanbevelingen van mensen in uw kringen zorgt er volgens Google voor dat u eerder keuzes kunt maken. © Fabrizio Van Marciano, op Flickr. Licensie: Creative Commons BY 2.0

    Verandering in voorwaarden Google+

    Google+ is van plan uw profielnaam- en foto te gebruiken in advertenties en recensies. De reden hiervoor is volgens Google om internetgebruikers nuttige informatie te kunnen bieden. Aanbevelingen van mensen in uw kringen kunnen volgens Google handig zijn om sneller keuzes te maken en de diensten van Google te verbeteren. Wilt u niet dat uw naam en profielfoto in advertenties gebruikt worden, meldt u er zich dan nu nog voor af.

  • Het apparaat waarmee u de website bekijkt bepaalt het formaat van de website bij Responsive Webdesign.

    Responsive Webdesign

    U heeft een website waar u trots op bent. Maar heeft u eigenlijk wel bekeken hoe u website er op een mobiele telefoon of een tablet uitziet? Dat is namelijk erg belangrijk omdat het aantal smartphone- en tabletgebruikers nog steeds stijgt. Responsive Webdesign is de oplossing. Bekijken uw bezoekers uw website met een tablet of smartphone dan schaalt uw website automatisch mee naar een leesbaar en gebruiksvriendelijk formaat.

  • Een cookie is een tekstbestandje dat een website op de computer van zijn bezoekers zet. © James scubadive67, op Flickr. Licensie: Creative Commons BY- 2.0

    Google ontwikkelt een alternatief voor cookies

    Google is bezig een anoniem identificatiemiddel te ontwikkelen als alternatief voor cookies. Dat zegt een anonieme bron via USA Today. Aan de ene kant biedt een anoniem identificatiemiddel voordelen aan de gebruiker. Zo hebben zij bijvoorbeeld meer controle over hun eigen informatie. Aan de andere kant krijgt een van de grootste technologische bedrijven zo nog meer macht.

  • Domeinnamen en de keuze voor uw extensie. ©Searchtrends

    Domeinnaam: Extensie kiezen

    De extensie van uw website is een niet te onderschatten aspect voor uw positie in de zoekmachine. In de meeste gevallen kiest u een extensie waarmee u zich richt op een land. Zo staat .nl bijvoorbeeld voor Nederland en .be voor België. Extensies die zich niet specifiek op landen richten zijn .eu of .org. De eerste is een goede keuze als u zich richt op heel Europa in plaats van op één land. De tweede is een geschikte extensie als u een website voor uw organisatie opzet of als alternatief voor een .com website.

  • Rekening houden met browsers

    Zonder dat u het misschien weet, maakt u gebruik van een bepaalde webbrowser. Dit is het programma waarmee u websites bekijkt. Denkt u aan Internet Explorer, Mozilla Firefox of Google Chrome. Google Chrome is uitgegroeid tot de populairste webbrowser in zowel Nederland als België. Test u website eens op de verschillende browsers: Uw website wordt niet altijd hetzelfde weergegeven.

  • Adverteren op YouTube

    Adverteren op YouTube

    Adverteren op YouTube is erg eenvoudig en staat bekend als True View adverteren. U kunt op vier manieren adverteren op YouTube. Zo kunt u ervoor kiezen om helemaal bovenaan de pagina met uw video te adverteren als YouTube-gebruikers op YouTube zoeken of voorafgaand aan een video. U betaalt pas wanneer uw advertentie in zijn geheel wordt bekeken.

  • Met Google Places bent u vindbaar in uw regio

    Google Places

    Op de eerste pagina in Google staan? Goede kans dat dit u lukt met Google Places! Tegenwoordig toont Google tot 75 procent lokale zoekresultaten op de eerste pagina. Uit onderzoek blijkt dat 97 procent van de internetgebruikers zoekt naar bedrijven bij hen in de buurt. Alle reden voor u om in dat rijtje te willen staan.

  • Smartphone- en tabletgebruik stijgt nog steeds

    Smartphone- en tabletgebruik en Places

    Steeds meer mensen gebruiken een smartphone of tablet om te internetten. Lokaal vindbaar zijn, was nog nooit zo belangrijk als nu. Daarom is het verstandig om te kiezen voor een Google Places-bedrijfsvermelding als u dat nog niet heeft gedaan. Internetgebruikers kunnen direct contact met u opnemen via uw Google Places-bedrijfsvermelding of makkelijk naar uw locatie navigeren als ze in de buurt zijn.

  • Online-video wordt verspreid op YouTube

    YouTube grote kans voor MKB

    YouTube is een ideaal platform om uw online zichtbaarheid te vergroten. Daarnaast zorgt u er met YouTube ook nog eens voor dat u hoger eindigt in de zoekresultaten van de zoekmachine. Maak een videokanaal op YouTube aan en plaats uw online-filmpjes. Hoe en waarom u dat doet, leest u in het artikel.

  • Zakendoen met Duitsland kan uw winst vergroten

    Crisis? Doe zaken met Duitsland of België

    Het is crisis. Was 2012 al geen goed jaar voor u, in 2013 wordt het er niet veel beter op. De consument heeft minder koopkracht en geeft daarom minder uit. Wellicht is het daarom een idee om zaken te doen met Duitsland. Searchtrends helpt u daar graag verder mee. Wij zijn een internationaal bedrijf met veel Duitse werknemers en hebben dan ook veel verstand van de Duitse markt.

  • Online Video voor uw bedrijf biedt veel voordelen

    Online Video voor het MKB

    Juist voor bedrijven wordt online video wordt steeds populairder. Online video kent dan ook veel voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld teksten. Niet alleen is online video gemakkelijker dan tekst ook is het persoonlijker. Daarnaast is het ook goed voor uw online vindbaarheid omdat de bezoekers langer op uw website blijven (om de video te bekijken). Kiest u ervoor een online video te laten maken, kijk dan ook of u kiest voor een bedrijfs- of productvideo.

  • Een andere domeinnaam, subdomein of submap voor een nieuw product

    Subdomeinen of submappen

    Stelt u zich voor: U heeft verschillende vestigingen of u biedt uw website aan in verschillende talen. Kiest u dan voor subdomeinen of submappen? Een subdomein ziet Google als aparte pagina, terwijl een submap onderdeel is van dezelfde website. Kies voor een subdomein als u hele afwijkende producten in uw assortiment heeft. Kies voor submappen als dit niet het geval is. Het verschil wordt verder uitgelegd in het artikel.

  • Onze begrippenlijst legt u verschillende technische woorden uit

    Begrippenlijst

    Affiliate partner, SEO, Google AdWords, domeinnaam, linkbuilding, hostingkosten: Duizelt het u al? Als u aan de slag gaat op het internet met een website of webshop krijgt u automatisch te maken met verschillende technische termen. In het volgende artikel vindt u veelvoorkomende begrippen kort en duidelijk uitgelegd. Zo weet u precies waar het over gaat.

  • Met onze analysetool kunt u snel kijken of uw website te verbeteren is

    Usability of gebruiksvriendelijkheid

    Usability – Wat is dat? Het begrip usability staat voor “gebruiksvriendelijkheid van uw website”. Naast de content en de backlinks speelt onder andere het gedrag van de bezoeker een rol als het gaat om uw plaats in de zoekmachine. Hoe langer uw bezoekers op uw website blijven en hoe meer subpagina’s ze bekijken hoe positiever […]

  • Social Media voor bedrijven

    Bent u al sociaal? U komt er bijna niet meer onderuit als u online uw klanten werft: Social Media. Er zijn verschillende sociale media waarvan u gebruik kunt maken. De bekendste zijn waarschijnlijk Facebook en Twitter. Ook is er Google+, het zakelijke medium LinkedIn en Social Media die zich richt op beeldmateriaal zoals Pinterest.   […]

  • Teksten voor zowel de bezoeker als de zoekmachine

    Teksten schrijven

    Teksten schrijven voor het internet Een duidelijk verhaal vertellen over uw bedrijf en uw producten. Dat is belangrijk om uw bezoekers te overtuigen met u in zee te gaan. Internetgebruikers hebben weinig tijd en kunnen uw website met één muisklik verlaten. Daarom is het belangrijk dat er teksten geschreven worden die de interesse van uw […]

  • Als u zelf de teksten schrijft, laat ze dan door ons nakijken

    Teksten redigeren

    Het doel van een tekst redigeren is altijd dat uw verhaal zo krachtig mogelijk wordt. Laat ons u hierbij helpen.

  • Blackhat SEO is het manipuleren van de zoekmachine

    Blackhat SEO

    Wat is Blackhat SEO? Blackhat SEO is zoekmachine optimalisatie die de zoekmachines misleidt. Door middel van Blackhat SEO stijgt uw website heel snel in de lijst met zoekresultaten. Blackhat SEO gaat tegen de regels in die zoekmachines hanteren. Het gevolg kan zijn dat de zoekmachine uw website uit de zoekresultaten haalt zodat u niet meer […]

  • Linkbuilding (linkopbouw) is belangrijk om uw website hoog te laten ranken in de zoekmachine

    Linkbuilding (linkopbouw)

    Links verzamelen Volgens de experts bepaalt een goede linkbuilding strategie voor 70 procent of u goede resultaten via Google behaald of niet. Een mooie uitspraak, maar wat is linkbuilding eigenlijk? Met linkbuilding verzamelt u relevante verwijzingen (oftewel links) van andere websites naar uw website. Deze links gelden als een populariteitsstem voor uw website. Linkbuilding is […]